Recursos

CURS DE SUMI-E, PINTURA JAPONESA AMB TINTA

8, 9 i 10 de juliol de 2019

Horari del curs: de 16h a 20h

Sumi (tinta) -e (pintura) és l'art de la pintura tradicional oriental i mil·lenaria. Solament amb tinta negra, aigua i paper es poden expressar diferents nivells de llum, foscor, volum i perspectiva.

Kaoru Hirose (Tokushima, Japó). Artista i professora certificada de Sumi-e per la International Sumi-e Association (Tokyo). El 1998 va marxar del seu país per a traslladar-se a Canadà i més tard a Alemania. El 2007 s'install·la a Sitges, on resideix actualment. Postgraduada en Cooperació i Gestió Cultural Internacional (Universitat de Barcelona) i llicenciada en Art, Llenguatge i Cultura (Osaka University of Foreign Studies, Japó).

Des de 2013 realitza tallers, demostracions i exposicions de Sumi-e a Barcelona, Sitges i altres ciutats d'Europa com a ll'Universitat Autònoma de Barcelona, l'Escuela d'Art municipal Manolo Hugué, Fira Barcelona (Saló del Manga i Handmade festival), etc. amb la il·lusió de difondre l'art del Sumi-e. La seva obra ha estat exposada a The National Arts Center of Tokyo entre d'altres.

En cada sessió d'aquest curs aprendrem tècniques diferents de Sumi-e, practicant cada element per a pintar un objecte i obtenir una obra final. Per a representar alguns objectes utilitzarem Ganzai per acolorir.

PACKAGING VS PRODUCTE per SERIES NEMO

9, 10 I 11 de juliol de 2019

Horari del curs: de 16 a 20.30 h

Carles Anadón, dissenyador gràfic expert en branding, packaging, comunicació corporativa i racionalització institucional. Col·labora en workshops com a expert en conceptualització i en la funció del disseny com a eina disruptiva d'innovació. Des de la seva experiència professional com a director de projectes a Series Nemo, ens ofereix el curs Packaging vs Producte.

El curs s'articula entorn la conceptualització d'un producte. Aprendre a no veure el packaging com una disciplina i a utilitzar-lo com una eina per transmetre emocions. Fugir de les solucions estètiques i dotar al producte d'un relat que doni profunditat a la proposta.

L'objectiu del curs es canviar la forma d'encarar els projectes de packaging, transmetre la realitat actual del món del packaging per poder afrontar els projectes amb contemporaneïtat.